Onze huisartsenzorg is mensenwerk, en het kan voorkomen dat er iets misgaat. Bent u ontevreden over een zorgverlener, de bereikbaarheid of de behandeling? Praat erover!
Hoe kunt u een klacht uiten?
- Uw klacht bespreken met de betrokken zorgverlener: Bespreek uw klacht met de betrokken zorgverlener of medewerker. Een rechtstreeks gesprek leidt vaak tot een oplossing en is de eenvoudigste manier om uw ontevredenheid te verhelpen.
- Klachtenformulier: U kunt uw klacht ook indienen via het klachtenformulier, dat u links in het menu vindt of bij de assistente aan de balie kunt ophalen. Nadat u het formulier heeft ingeleverd, zal de klachtencoördinator uw klacht serieus en zorgvuldig behandelen en contact met u opnemen.
Als we er binnen onze praktijk niet uitkomen, kunnen we, met uw toestemming, de SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg) inschakelen. Deze organisatie heeft onafhankelijke klachtenfunctionarissen die kunnen bemiddelen in uw klacht.